EXPUNERE DE MOTIVE

privind adoptarea Proiectului de Lege pentru revizuirea Constituției României în vederea implementării principiilor Democrației Directe.

Faptul că situația socială, legislativă, executivă, politică, economică, educațională etc… din România a scăpat pur și simplu de sub control se datorează, în primul rând, obstrucționării manifestării suveranități poporului, care ar trebui să poată fi materializată, în mod real, și prin… referendum. Constituția, în realitate, nu permite asta, suveranitatea poporului fiind doar pe hârtie, doar o… iluzie.

Astfel, dacă la art.2 din Constituție (Suveranitatea) se afirmă în mod clar faptul că „(1) Suveranitatea națională aparține poporului român, care o exercită prin organele sale reprezentative, constituite prin alegeri libere, periodice și corecte, precum și prin referendum”… vine art.151, din aceeași Constituție, care la punctul (1) spune că…  „Proiectul sau propunerea de revizuire trebuie adoptată de Camera Deputaților și de Senat, cu o majoritate de cel puțin două treimi din numărul membrilor fiecărei Camere”. Suntem, în realitate, într-o vădită dictatură parlamentară care contravine puternic însăși ideii de DEMOCRAȚIE. Este aberantă această situație și intenționat creată pentru a opri, de fapt, din fașă, orice tentativă legislativă de modificare a Constituției de către popor, prin referendum.

Și această obstrucționare a suveranității poporului nu se oprește aici.

Orice inițiativă legislativă cetățenească, dacă este aprobată de Parlament urmează apoi cursul normal al legiferării ei. Dacă însă Parlamentul se opune ea este anihilată fără nicio speranță de promovare. Și atunci ne întrebăm: unde este suveranitatea poporului?

În orice caz, Constituția actuală nu sprijină această suveranitate, din contră, o obstrucționează în mod evident, aspect de altfel specific tuturor democrațiilor reprezentative, drept pentru care vrem ca poporul să poată decide, prin referendum național, regimul democratic al țării și să aleagă astfel în ce fel de democrație vrea să trăiască în continuare, să aleagă deci între DEMOCRAȚIA REPREZENTATIVĂ și DEMOCRAȚIA DIRECTĂ, modernă, în forma asumată de noi prin Proiectul de Lege de revizuire promovat.

Democrația Directă, modernă, este cea mai înaltă formă de Democrație cunoscută în lume, întrucât cetățenii, în cadrul ei,  se pot implica direct în procesul legislativ și în același timp, poate deveni un cenzor activ și cât se poate de serios al acțiunilor demnitarilor aleși de el să-l reprezinte în permanență și nu doar odată la 4-5 ani.

Poporul român are dreptul la o suveranitate reală și neîngrădită. Iar această suveranitate poate să îi fie garantată într-un singur mod: prin garantarea posibilității de a organiza referendumuri, conform Legii și de ași manifesta astfel voința în mod suveran.

Poporul își alege reprezentanți, în mod regulat odată la 4 ani, însă este absolut normal și necesar să i se acorde libertate maximă în a putea controla modul în care aceștia răspund misiunii acordate de el și mai ales să-i poată schimba oricând, prin referendum, dacă aceștia nu-i mai reprezintă interesele.

Prin Proiectul nostru vrem ca poporul să devină în mod real suveran și să poată interveni în mod direct, prin referendum, atunci când cei pe care i-a ales drept conducători nu înțeleg să-și facă datoria.

Considerăm că niciun articol din Proiectul nostru care face referire la introducerea principiilor Democrației Directe nu este anticonstituțional, din contră întărește Constituția României care, în mod normal și firesc trebuie să slujească prioritar omului, familiei, țării și națiunii.

Democrația Directă, modernă, este aplicată, în forme diferite este drept, în unele țări din Europa, în special în Elveția,  dar și în Statele Unite ale Americii, acolo unde opt State întrunesc principalele elemente ale Democrației Directe: Arizona, California, Colorado, Michigan, Montana, Nevada, North Dakota și Oregon.